måndag 31 augusti 2009

Råå Valla Camping Den 29/7



Oj oj oj oj oj........ Det var visst ett tag sedan man skrev här på bloggen, men å andra sidan har det mest börjat kännas som en personlig dagbok för eget bruk över mina magiska ögonblick. Nåväl, hela familjen tog sig till Helsingborg och inte mindre än till Råå Valla Camping. Där var vi inbokade i en stor villavagn med tre sovrum, toa, kök och allrum. Vi hade det verkligen rymligt och barnen gillade vagnen och sina nya sängar som snabbt förvandlades till kojor. Min bror jobbade på campingen och hade försett oss med detta boende gent emot att jag skulle hålla en föreställning för barnen en kväll. Själva semestern var skön lugn och vi alla behövde komma från hemmet ett tag för att andas ny luft. Vi passade på att besöka den största leksaksaffären barnen någonsin satt sin fot i och jag får väl erkänna att jag med blev som ett litet barn och ville ha ha och ha massor. Men vi tog oss ut ur affären med Star Wars hjälm, drakar, gubbar, katapulter m.m. och kvällen var räddad för barnen och oss. Det började nu dra ihop sig för föreställning och det hade sålts dåligt med biljetter så jag och en av de anställde(Petter)som hade hand om barnaktiviteterna gick runt på området och trollade lite för att locka dit lite mer barn. Och visst kom det barn och i massor, det kom till och med en jätte arg tant som tyckte det var hemskt av oss att gå runt på campingen och lura dit barnen och att föräldrarna skulle behöva betala pengar för det. Jag kan nämna att det kostade 25 kroner per barn och då ingick följande, trolleri föreställning, korv med bröd, popcorn, dryck och allt avslutades med sång, dans och karaoké. Men det viktiga var att det kom massor av barn, det kom till och med en hel del vuxna, och lokalen var välfylld och VARM!!!!! Men jag drog igång och fick bra respons direkt av alla, massor av skratt och allt gick bra utan bekymmer. Efteråt så höll jag nästan på att svimma på grund av värmen och den dåliga luften, så efter att jag pratat med barnen och vissa föräldrar gick jag med snabba steg mot villa vagnen för att kyla ner mig ;o) SKÅL!!!

Inga kommentarer: