tisdag 17 november 2009

Clownronden Den 14/11


Då begav det sig till Malmö för dagen närmare bestämt till Clownronden för ett informationsmöte om deras koncept. Resan gick bra men det är alltid drygt att köra själv men jag han med att lyssna på en del gammla cd skivor vilket jag kände att det är väldigt sällan man gör nu för tiden. Något tidigare än väntat var jag på plats, det skulle visa sig att ytterligare ett par till skulle komma. När väl alla var på plats så presenterade vi oss alla och hur vi kommit i kontakt med Clownronden. Själv så kontaktade jag Clownronden i början av året då jag var intresserad av att gå någon form av utbildning inom just området Clown. Och det var lite på det sättet vi alla hade hamnat där, någon kände nån inom Clownronden eller att vi kanske sått ett frö av oss själva genom ett samtal eller brev. Och det hade nu blivit dags att samla alla som visat sitt intresse på ett eller annat sätt, tydligen hade fler blivit inbjudna men alla kom tyvär inte. Alice(t v i bild) och Viveka(t h i bild)från Clownronden guidade oss igenom deras fantastiska arbete som de gör på sjukhusen och för barnen där. När man gick därifrån så var det med ett leende på läpparna och med tankarna, Att man kan göra betydelse och att jag vill göra betydelse för dessa och alla barn om så är möjligt. Nu menar jag inte att jag skall börja jobba som Clown utan nu återstår det bara att vänta och se vad som blir Clownrondens nästa drag. Detta var nytt för dem så de tog ett steg i taget, och de trodde att nästa steg skulle bli en workshop där vi alla fick komma tillbaka och känna på det samt att träffa alla övriga som redan jobbade med Clownronden. I vilket fall som helst så ser jag fram emot och hoppas att det blir en workshop för jag vill verkligen gå hela vägen med detta. För mer info om Clownronde så kan ni gå in på http://www.clownronden.se/

Inga kommentarer: