lördag 23 mars 2013

Oskarshamn

56 mil i en bil ensam visade sig vara rätt så drygt och jag hann att bli trött på mig själv :-) Resan gick mot Oskarshamn för ett 4 timmar långt mingeljobb. Vägarna var fri från snö och jag tog mig dit på 3,5 timme och utan problem. Väl framme i butiken där jag skulle jobba så började snön falla rejält och såg att resan hem inte skulle bli lika enkel. Jobbet gick bra och förutom minglet så slängde jag in två mini föreställningar inne i butiken. Det var bra med folk och trolleriet verkade funka på besökarna, speciellt en yngre kille som följde mig över en timme för att få se allt jag gjorde. När jag började runda av jobbet  så kände jag att tröttheten började ta över och jag fick inhandla diverse tillåtna uppiggande medel för att hålla mig vaken på färden hem. Snöfallet hade nu tagit rejält med fart och hastigheten varierade mellan 50-90 km/h. Jag kom hem 1 timme senare än beräknad tid och somnade in i sängen utan större problem.

Inga kommentarer: