söndag 11 december 2011

Kulturpris & Julbord





Gårdagen var en relativt stressfull men rolig dag.Det började med att jag skulle göra ett litet inhopp och trolla lite under en konst utställning.Det var inne i en galleria och det kom lite folk från alla håll då jag startade.jag hade satt ihop ett par passande effekter som gick hand i hand med konst och måleri och det hela verkade vara uppskattat.En timme senare skulle jag stå på en scen på stortorget i Bromölla för att få min utmärkelse"Årets kultur pristagare i Bromölla" även här hade jag blivit ombedd att göra ett trick.Jag gjorde en egen variant på Anthony Lindan´s Jacket Escape som mottogs väldigt väl av publiken, men då min variant innehåller lite mindre kläder på sig så blev det en aning kallt.Själva priset bestod av en vacker blomma, diplom med motivering samt en designad staty av Noa Nilsson.Statyn var ett vattenhjul i brons som satt fast i trä och detta är samma vattenhjul som man hittar i Bromöllas vapensköld.Sedan var det bara att bege sig hemåt för att hämta trolleriväskan och kostymer för att ta mig till julbord nummer 2.Denna gången gick det betydligt bättre än helgen innan, det var mer folk och en betydligt bättre sittning men framför allt så var det mycket mindre fylla.Trots den intensiva dagen och kvällen så var det med ett leende på läpparna då man lade huvudet på kudden :)

Inga kommentarer: