söndag 7 december 2014

Svettigt på alla sätt!

Helgen som gick var enormt stressig och svettig!
Inte för att det var överdrivet med trolleri precis, en föreställning på fredagen och en på lördagen.
Men då flera i familjen hade annat inbokat så blev det tajt för att lösa allt.
Sen att jag var förkyld, febrig och att rösten höll på att svika mig gjorde det hela inte bättre :-)
Fredags trolleriet började med en timmes mingeltrolleri i en liten varm lokal och kände hur svetten rann längs min ryggrad!
Efter minglet tog bandet över och spelade musik under middagen och fram till kaffet.
Och när kaffet började rundas av så klev jag på med lite nervositet, mest för att jag kände mig långt ifrån pigg!
Men när jag väl började så försvann allt och jag gick in i en Zon där allt flöt på extremt bra.
Publiken skrattade och det blev låååååånga pauser för at vänta in publikens skratt.
Så det var en svettig trollkarl med ett brett leende på vägen hem!

Lördagen var inte mycket bättre! rösten var sämre men febern var åtminstone  borta.
Det skulle vara en familjeföreställning som skulle sluta att jag fick ta i rejält för att göra mig hörd.
Massor av folk på eventet, folk som både ville titta på trollkarlen och folk som inte ville titta på trollkarlen.
Det var extremt jobbigt då det kändes som om att jag uppfattades som en dålig underhållare för jag nådde inte fram på grund av den höga ljudnivån.
Men arrangören tackade och sa att de var nöjda och då tomten kom direkt efter mig så tror jag att alla hade en toppen kväll :-)

Inga kommentarer: