lördag 10 juli 2010

Filiokus Fredrik Den 10/7















Idag var det en varm och då menar jag riktigt varm dag! Fjällan var bortrest så jag hade redan planerat att ta barnen till Folkets Park i Bromölla för att se Filiokus Fredrik trolleri-show. Ett par timmar innan så ringde Fredrik mig och ville titta inom Bernandos Magic shop efter föreställningen, vilket kändes kul på alla sätt. Men väl på plats så möttes vi glatt av Fredrik som stod vid ingången/grindarna till Folkets Park och skojade med alla gästerna. Barnen var ivriga och ville att det hela skulle börja liksom jag. Direkt från början till slut så skojade Fredrik friskt med publiken och både unga som gammla skrattade rejält och hade det roligt. I mellan åt så vet jag inte vem som hade det roligast, jag eller barnen! Min äldsta son fick även komma upp på scenen och assistera Fredrik med snurrande tallrikar m.m. Allt var snyggt och mycket bra framfört med massor av humor och de cirka 45 minuterna som showen varade kändes som 10 minuter och jag hade inte haft något emot av att se mer. Fredrik mötte upp alla efter showen för lite försäljning av hans trolleri-bok och snurrande tallrikar samt autograf skrivningar. Barnen och jag stannade kvar för att vänta in Fredrik och för att därefter bege oss mot Bernandos Magic trolleri-shop. Vi tillbringade runt en timme i shoppen och Fredrik hittade lite rekvisita att inhandla och som kanske skulle komma till andvändning. Det är alltid kul att ha kolleger och trolleri intresserade i shoppen både för att få prata och trolla lite med varandra. Slutligen kan jag bara säga att om Fredrik kommer i närheten ut av er så rekommenderar jag starkt att ta barnen med er för att se på hans show. Hocus Pocus Filiokus Fredrik!!!!

Inga kommentarer: