torsdag 14 oktober 2010

Harries 100 år Norrköping Den 24-26/9





GPS´n var inställd på Norrköping och det var en bilfärd på cirka 45 mil, men tillsammans med min trollande kusin så var bil färden en lätt match.Vi var framme runt 14:00 vid Arbis teatern och det var en mycket trevlig och fin teater.Bara några dagar innan vi skulle till Norrköping så hade vi blivit tillfrågade av Ulla"Harries"Mobäck att medverka i lördagens stora gala show då de fått ett avhopp av Luke Jermay! Som sagt väl på plats så riggade vi vår monter och var precis färdiga tills portarna och inregistreringen drog igång. Det var runt 150 stycken trolleri intresserade som hade kommit till Arbis teatern för att hylla Harries 100 års jubelium. Fredags showen bestod av lite mer lokala förmågor och som hade stor anknytning till Harries och deras rekvisita. Kvällen flöt på och innan vi visste ordet av det så var den slut och vi hade somnat på hotellet. Dagen därpå så var det dealer-show på morgonen och alla handlare gjorde ett Harries trick på en följd, därefter så gjorde var säljare ett kortare framförande av nyheter m.m. Dagen flöt på fint och alla seminarie var riktigt bra och roliga, det var Lennart Green, Johan Stål och Michael Ammar som stod för den biten. Tim Star skulle också varit med men han hade slagit sönder sin tumme dessvärre. Gala middagen var fin men lite mer kraft kunde ha lagts på maten från teaterns sida tycker jag. Gala-showen blev allt för lång tror den hamande nästan på 2 timmar och den kunde minst ha kortats med 30 minuter. Men jag hoppas att publiken hade kul då det var en salig blandning av genré. Jag och David hade kul i alla fal i vår chili och ko kostym då vi framförde vårt nummer. Kvällen var tänkt att inte bli lång då vi var trötta men trots detta så var vi inte i sängs förräns cirka 03:00. Jag hade bokat tåg hem på söndagen då jag lovat min son att komma hem och trolla på hans barn-kalas, och detta blev en ren marddröms färd för min del. Jag skulle åka från Norrköpings Central klockan 09:30 och väl på plats så var hela stationen full av alkisar som hade party. Det var ett jäkla levande och supande där, en nykter men galen man stod med byxor och kalsonger nere vid knäna och letade efter något i byxorna. Helt plötsligt så är tåget försenat med 40 minuter,.Tåget kommer och jag hade marginal på mig för att hinna hem i tid, men på vägen blev jag tvungen att byta från tåg till buss som sedan skulle bytas till taxi.Bussen fick jag åka med utan problem men när jag skulle in i taxin var det tvär stopp.SJ hade inte meddelat att jag skulle på just där så taxi chaffisen fick inte ta med sig i sin taxi buss. Jag fick då vackert sitta på stationen i Emmaboda i en timme och vänta på nästa tåg, och i väntan på detta så behövde jag gå på toa.Väl inne på toan så tyckte jag att det lucktade riktigt illa, och när lampan väl tändes så hade någon varit där innan och smetat in skit över golvet,toan och väggarna.Jag sprang ut och ville bara hem, nu var det försent och jag visste att jag inte skulle hinna hem för att trolla för min son och hans kompisar. Jag skulle varit hemma 13:30 men kom 17:00, men efter allt så var det på något sätt ändå värt det.Borta bra men hemma bäst!!!!

Inga kommentarer: