lördag 11 juni 2011

Massor av blod!

Var bokad att köra en föreställning för en skol avslutning i Skåne.Då bokningen gjordes så undrade arrangören om jag kunde göra något trick som innehöll blod vilket jag svarade ja på.Väl på plats så kunde jag rigga upp mina saker på scenen i lugn och ro.Jag hade lagt in mitt blodiga nummer i mitten av föreställningen och nummret gick ut på att jag skulle skära mig med ett rak-blad i armen och slita av en skinn-bit samtidigt som blodet rann ner från min arm.Allt gick bra och publiken skrek och höll för ögonen.Men man kan lugnt säga att de fick valuta för pengarna för kort efter blod nummret så inträffade en liten olycka.Jag skulle göra en egen humoristisk variant av den itusågade damen.I mitt nummer så går jag igång med ett STORT handsåg och min medhjälpare ligger under en filt på scenen.När jag slår med såget på golvet så lyckas jag skada just den tumme som jag håller såget i.Blodet droppade över hela scenen och vad jag än tog i så blev det fyllt med blod.När jag visade och berättade för publiken att jag blödde så skrattade de bara och trodde att även detta var ett skämt.Men jag var tvungen att avbryta och be om plåster och efter ett par minuter så kunde jag fortsätta.Det skulle visa sig att allt blev till en succé, även mitt lilla missöde.När jag tittar på det lilla såret så kan jag inte fatta att det kunde blöda så mycket.Men med tanke på att de önskade trolleri med inslag av blod så fick de verkligen valuta för pengarna.

Inga kommentarer: