fredag 8 maj 2009

Fläkt Woods AB Jönköping Den 7/5















Ja ha då bar det iväg mot Jönköping för ett sista framträdande med Fläkt Woods AB. Denna gången reste jag utan GPS och min bror ständigt i örat/telefon. Jag tog tåget helt enkelt för det blev både BILLIGARE och smidigare. Jag lämnade Bromölla Kl 11:00 och två tåg-byten senare var jag framme i Jönköping Kl. 14:00. Det tog några minuter extra innan jag hittade mitt hotel men väl på plats så instalerade jag mig snabbt i sängen. På TV-apparaten stod det som vanligt fel stavat, det stod Marcus med k istället för med c vilket jag har. Men jag är ju inte den som ringer och klagar för en sådan sak precis :o) Jag får kolla upp en dag om det finns någon info om hur många det är som stavar med c respektive k. Kl 15:00 ringde min telefon på rummet och det var en av de anställda på Fläkt Woods som undrade om jag ville åka med i hans taxi till Fläkt Woods område där tillställningen skulle vara. Väl på plats så fick man nästan känslan av att man var en i gänget vid detta tillfället. Allt flöt på och alla visste vad som skulle göras, gästerna började trilla in runt Kl 17:15 och jag minglade och trollade/skojade med en del av dem 70 personer som kommit för kvällen. Fläkt Woods tog därefter över och körde sin cirka 1 timme långa presentation av den nya EQ-aggregatet. Sedan blev det ytterligare lite mingel och tester av produkter och info innan det var dags för mat. Kökspersonalen var mycket trevliga och jag han med att showa lite vid sidan om för dem också. Och vilken fantastiskt god mat, det slog mig som så många gånger tidigare igår att varför är all onyttig mat så förbannat god!!!! Det är tur att man åtminstonen tränar regelbundet och förbränner en och annan extra kalori här och där. Efter maten körde jag min sista föreställning och det kändes som om att jag lämnade skeppet med flaggan i topp, mycket avslappnad stämmning och massvis med skratt. Efter kunde jag inte låta bli att för första gången med alla Fläkt Woodsare skåla med en kall öl som senare förvandlades till två öl som kanske till och med blev tre. Cirka kl 24:00 var jag/vi tillbaka på hotellet och jag trodde att jag skulle kunna somna direkt men inte kunde jag det. En timme framför tv´n han jag med innan ögonen slog igen och när klockan ringde Kl 06:30 så kändes allt overkligt. Men det var bara att bita ihop och hoppa in i duschen och försöka att bli mänsklig igen. Och visst efter en rejält lång dusch och enstadig fin frukost så var man lite mer på gång och Kl 08:00 satt man åter på tåget och på väg hem med huvudvärk och tunga ögonlock. Fläkta lungt!!!

Inga kommentarer: