lördag 2 maj 2009

Lönsboda Dagen Den 2/5






Jag var bokad för dagen till Lönsboda Dagen i .... ja självaste Lönsboda :o) Jag hade inte satt upp några bilder i huvudet hur det hela skulle bli men när jag läste Sydöstran häromdagen blev jag lite förvirrad då det stod "Magnus Persson kommer hit och trollar för stora och små samt håller i allsång" Men detta andvände jag istället i mitt intro vilket jag kommer till lite senare. Jag hade idag inte mer än cirka 5 mil för att ta mig till Lönsboda vilket var en lugn och skön resa mot alla andra som jag gjort de seanste veckorna. Jag tror aldrig att jag stannat min bil i Lönsboda mer än för att tanka då man varit på väg till Ikea i Älmhult. Det är inte det att jag har något emot Lönsboda för det verkar vara ett mysigt och fint samhälle, men idag blev det ett rekord då jag stannade flera timmar och då tankade jag inte ens där :o) Zilla och Totte var även där och de skulle gå på scen innan mig. Jag hälsade först på Zilla med crew hon kände inte igen mig först men efter lite förklaring så verkade det åtminstonen som om hon kom ihåg mig. Det var nämligen som så att när jag och min kusin David gick vidare till semi-final i Stockholm i TV4 program Talang 2008 så träffade vi henne där och vi hade en idé till ett nummer om vi skulle gå vidare från semi.final till fianl. Själva ide´n var ett roligt nummer och utan att avslöja allt för mycket men vi skulle mitt i vårt nummer trolla fram både Zilla och Totte på scen plus en lite annat bonus där i mellan. Jag bad inte om att få något rum utan jag fick byta om vid bilen och bakom Sparbanken vilket funkade utmärkt i de varma vindarna. Värre var det att stå på scen i full solvärme och kostym. Zilla och Totte skötte sig fantastiskt på scen, Zilla är verkligen grym på att buktala och så har hon ju en enastående vacker röst när hon sjunger. 45 minuter senare var det min tur och det är inte lätt att försöka gå på direkt efter en sådan akt. Inte minst för att många barn drog sig till Zilla för autografer och skiv köp. Men igentligen märktes det knappt för det var extremt mycket folk där tyckte jag, både barm och vuxna. Jag började med att fråga om de ville att jag skulle vara Magnus Persson och ha allsång så som det stod i tidningen, men som tur var så ville de se Marcus Persson och hans trolleri :o) Jag blandade min akt så att den passade både de stora och små i publiken och det var många hjältar som vågade sig upp på scen för att assistera mig och hjälpa mig med att trolla. Cirka 40 minuter senare och något mer svettigare så även jag klar och det blev en hel del fotograferande och diskuterande med barnen. Apor är cola och kanske man skulle satsa lite på allsång?

Inga kommentarer: