torsdag 30 april 2009

Fläkt Woods AB Kalmar Den 29/4







Det här såg jag inte fram emot och då menar jag inte själva jobbet, utan jag tänkte mer på bilfärden på 18 mil dit och 18 mil hem. Då man redan var trött när jag lämnade Sölvesborg så tänkte man hur kommer detta gå ikväll när jag skall hem. Men jag laddade med en liten godis påse ifall att jag fick blodsockerfall :o) två grillade med bröd och en mineral vatten och sedan bar det iväg. Färden dit gick fint, fantastiskt väder 20 grader varmt och solen sken och värmde upp kroppen genom bilrutan. Jag ringde självklart min bror som läser och pluggar till präst och vi hade en hel del diskussioner där vi upptäckte att stå i kyrkan inför kyrkan och församlingen och att stå på scen inför en magi intresserad publik kanske inte är så olikt i alla fall. Visst det är inte samma sak men vi bägge kan ändå få känslan av den magiska känslan då just allt blir rätt och församlingen/publiken är med i nuet. Men jag väljer nog ändå den magiska och humoristiska scenen framför altaret och lämnar det åt min bror, jag menar inte att man kan ha roligt i kyrkan eller att man kan vara rolig där utan att jag har nog lättare att vara mitt galna jag utanför kyrkans dörrar. Vi skall snart iväg och titta på min bror när han håller i en gudstjänst så jag hoppas att han är och att det kommer att bli roligt, annars får jag väl ge honom lite kritik och tips :o) Men å andra sidan så har jag nog en hel del att lära mig av honom också. Väl framme på Restaurang Sandra i Kalmar och något sliten av färden men ändå taggad inför gigget så möttes jag av Hasse. Hasse har jag tidigare haft mycket kontakt med då jag jobbade på LB-Hus och då jobbade Hasse på Onninen. En trevlig god och härlig kille som är lätt att tycka om, nu har han börjat på Fläkt Woods och våra vägar möts under dessa omständigheter och då tänker man på de klassiska orden"Världen är inte så stor trots allt". Fläkt Woods presentation gick fint och jag skötte mitt och alla verkade nöjda och hade en trevlig kväll. Var lite orolig när jag skulle köra hem då jag var mycket trött och inget batteri i min mobil hade. Så bror min kunde inte hålla mig vaken på vägen och hemfärden, så det fick bli massvis med Depeche Mode i högtalarna istället. När jag kom till Karlshamn så började ögonen spela spratt och man såg i syne men till slut kom jag hem i en bit och med trassliga nerver. Och på tal om Depecha Mode så släppte de sitt senaste studio album förra veckan och första lyssningen var en liten besvikelse men nu har den börjat sätta sig och blir bara bättre och bättre. Den 30/6 är det dags att se dem i Köpenhamn för 5:e gången, det måste bli bra för jag menar annars döper man inte en turné till The Tour Of The Universe. Ursäkta de taskiga bilderna som jag tog med min mobil. Hocus Pocus / Hallelulja!!!

Inga kommentarer: