lördag 4 april 2009

Radion Kristianstad Den 3/4










Dagen eller rättare sagt morgonen började med att David hämtade mig vid 06:30 för att vi skulle ta oss till Radio Kristianstad. Där blev vi varmt mottagna och fick träffa bägge programledarna innan vi gick in i studion ( Anders Liljeqvist & Johanna Zachhau ) Alltid lite svårt när man får frågan.
-Kan inte ni trolla lite i radion?
Men denna gång fick vi ihop det rätt bra åtminstonen, ni kan både lyssna och läsa om vårt besök på deras hemsida ( www.sr.se/kristianstad ) Sedan var det bara att åka hem igen och börja packa ihop för kvällens uppdrag och försöka att återhämta sig. Och klockan 14:00 lämnade jag barnen till barnvakten och så tog vi riktning mot Hässleholm. Vi kom fram i tid och kunde förbereda för uppdraget som en grupp av de anställda skulle ha hos oss. Kl 17:00 kom de anställda och först sa vi att de skulle dansa River Dance och jag tog ett par skuttande steg för att demonstrera för dem, men väldigt snabbt så insåg de att det skulle de inte alls göra. Utan då så sa jag och David att vi skulle sitta naken modeller och vi skulle bara klä av oss i rummet intill. Men i rummet intill fanns bara cirka 40 uppblåsta, smala och långa ballonger som skulle vikas till en ballong hund. Jag vet inte vilka eller vilka som inte drog en lugnande pust då de slapp se oss nakna. Överlags så sköta sig alla jäte fint och det blev många fina exemplar av ballong hundar. Detta skulle ju visas upp ett par timmar senare samt ett par öl senare och då var det helt plötsligt inte lika lätt utan nu fick vi se en och annan ny skapelse. Framåt 21:00 tiden gick vi på för att göra vår föreställning, den flöt på utan större fel och cirka 45 minuter senare stod vi och tog emot publikens applåder. Nu var det bara att packa ner allt och tacka Hässleholm för vår del och så begav vi oss till Bromölla för att hjälpa till att förbereda för morgondagens show. Där hade killarna som skulle sätta upp ljus/ljud rigg inte hunnit med så mycket. Och när jag var hemma igen och lade mig i sängen och tittade på klockan så var hon 03:00 :o(

Inga kommentarer: