söndag 19 april 2009

Fläkt Woods AB Helsingborg Den 16/4

Hade inhandlat en GPS bara några dagar innan jag skulle göra mitt första jobb för Fläkt Woods AB( http://www.flaktwoods.se/ ) Jag knappade in min destination som var satt till Helsingborg och begav mig kort därefter. Man vet ju hur det här med GPS fungerar men fanken vad imponerande och coolt det är ändå, framför allt skönt att veta att man har rätt höga odds att hitta rätt utan bekymmer. Två timmar senare var jag framme i Helsingborg och gjorde mig bekant med personal, lokaler och programmet. Fläktwoods hade en önskan från början att jag skulle trolla fram ett fläkt aggregat som var cirka 3 x 1,5 x 1,5 Meter stor. Detta var ingen lätt sak men efter flera diskussioner så valde vi att göra det enkelt för oss och satsade på en liten mer humoristisk presentation. Jag kom in och försökte dölja något under min kavaj och efter lite snack så trillade en kontakt/sladd ut ur kavaj slaget och ner på golvet. Jag låtsades som ingeting och drog sladden efter mig likt en svans. Sedan tog jag fram en duk och trollade fram en mindre bordsfläkt ur kavajen vilket jag inte fick större jubel över. Men sedan insisterade jag att storleken hade inget med fläktens extremt stora och rejäla kapacitet. För demonstrationen så rev jag en bit papper som jag doppade i vatten för att sedan torka framför fläkten. När jag höll de blöta bitarna framför fläkten så kom det istället ut ur min hand massvis med små pappersbitar som singlade ner till marken likt snöflinger. Här kom en av de som hade hand om presentationen fram till mig och pekade på det övertäckta aggregatet och sa att det är detta system som skall presenteras. Varpå jag fick skärpa till mig och göra tillsammans med ett par andra en ny avtäckning. Jag drog mig tillbaka en stund men en bit in i varm rätten så var jag där igen och gjorde nu en föreställning för alla som var där. Det kändes som om att allt flöt på bra och att alla gillade det men det visade sig inte vara sant. Och så är det ju alltid att det finns någon som inte gillar ens humor, själva tricket/tricken eller snacket. Utan att nämna någon så var det väl i detta fall flera trcik det handlade om, men efter en kort diskussion så hade vi löst det utan problem. Men jag är den jag är på scen och jag har min stil/humor som jag kör på scen och i dagens läge skall man nog inte ta allt på för stort allvar(åtminstonen inte mig ;o) Kvällen slutade med lite bords och mingel trolleri innan gästerna började ge sig hemåt. Jag packade ihop och bytte om och cirka Kl 23.45 var jag hemma igen. Nästa vecka blir det Fläktwoods igen men då i Kristianstad samt Malmö. Oj vad det blåser!

Inga kommentarer: