söndag 5 april 2009

Humor Kväll Den 4/4

Morgonen började inget vidare då man vaknade med huvudvärk och slut i hela kroppen efter förberedelserna natten innan. Hur skulle detta gå var min tanke, jag hinkade i mig mängder av vatten åt flera huvudvärks tabletter men inget hjälpte. Jag lade mig till och med på vår Shanti spikmatta vilket hjälpte en hel del. Barnvakten kom Kl 15:00 och jag packade in allt material för kvällen och begav mig till Bromölla för den stora humor kvällen. Väl på plats så gick jag och David igenom placering av rekvisita på scen samt på oss. Nu började huvudvärken komma tillbaka ännu starkare och jag försökte ta det lugnt. Maten skulle serveras mellan Kl 18-20 så vi trodde inte att det skulle komma så mycket folk i början men innan klockan var 18:45 så var nästan alla på plats. Både jag och David tog emot alla gäster och visade dem till bordet samt att vi bjöd dem på ett lite trolleri-trick. Maten bestod av vitlöksbröd,ungsbakad potatis,grillspett,grillad majs,sallag och tsatziki och det var myyyyyyyyycket gott. Jag hade tidigare varit domare i en lokal talang jakt där två tjejer vann som heter Johanna och Hedvig. Redan på talang jakten så tänkte och tyckte jag att de hade nog passat som ett bra komplement till vår humor show. Och vistt blev det bra, tjejerna värmde upp publiken innan vi gick på och de gjorde det galant. Allsången hördes tydligt genom väggarna och publiken var med och tända. Runt kl 21:00 drog vi igång med ett fartfullt intro och öppning och allt kändes toppen och huvudvärken var nu borta. Vi hade publiken med oss och allt flöt på bättre än väntat, visserligen kommer det nog bli en och annan ändring till nästa gång. Första akten tog ungefär 45 minuter varpå tjejerna gick på scenen igen för att hålla igång publiken i cirka 20 minuter. Ett snabbt ombyte och ompackning i väskorna var allt vi hann med innan akt 2. Man var lite orolig att man kanske skulle ha tappat publiken mellan akterna men nej då, absolut inte. De var med som F-N på noterna. Och nu så här i efterhand så var nog den 2:e akten bättre än den 1:a, och jag tror att vi har hittat om inte 2 så 1 nytt paradnummer för oss som fick grymt bra respons och reaktioner. Efter föreställningen så blev det ett par glas rom och cola och några öl som i sin tur ledde till att det blev efterfest på 2 stycken olika ställen. Och då vi hade barnvakt så var vi inte hemma förrens runt Kl. 04:30 på morgonen. Så idag har jag inte gjort mer än vad som var nödvändigt och så har jag ätit mycket godis. Förhoppningsvis slänger jag upp några bilder fram över.

Godis är gott.

Inga kommentarer: