torsdag 21 maj 2009

Jakriborg/Uppåkra Den 21/5




Shit min axel och nyckelben var det första jag tänkte på när jag vaknade, vår stora son hade legat i vår säng över natten.Och i det undermedvetna så har man väl legat på något specielt sätt för att inte väcka eller rulla på grabben. Men det var bara att bita ihop och gå vidare och idag var hela familjen lediga och vi skulle till min bror Jonas i Jakriborg/Lund som idag skulle hålla i en familje gudstjänst. Min bror läser till präst och kommer med all säkerhet bli en av landets bästa då det känns lite new school över hans tänk och sätt att vara inom det kristna och kyrkliga. Först fick jag ta en snabb runda till min mamma och lämna Sol(vår hund)innan det bar iväg mot Skåne land. Runt Kl 13:30 var vi framme och min bror var redan på plats i kyrkan så vi fick ta en runda dit innan vi lastade av våra saker i Jakriborg. Kl 15:00 började familjegudstjänsten där barnen från miniorerna,barnkören,småfolket och juniorerna var mest i fokus, då de sjöng flera av Astrids Lindgrens sånger. Det pratades massor om Frälsarkransen( http://sv.wikipedia.org/wiki/Fr%C3%A4lsarkransen ) och hur speciella och viktiga vi alla är hur olika vi än må vara. En cool sak var att när barnen som sjöng skulle be så bjöd min bror upp alla övriga barn som satt i bänkarna att komma upp mot altaret och vara med i bönen. Mina bägge pojkar var snabba attt gå fram till fabror Jonas och stolt ställa sig var sida om honom under bönen. Efter gudstjänsten så samlades vi i en närliggande park där alla satte sig på sina picknick filtar i varmt och härligt väder. Det bjöds på glass och ballonger och mitt i allt var det dags för mig att ta kommando och showa lite för barnen. Min bror hade tampats med huvudvärk under gudstjänsten och den hade nu övergått till mitt huvud och det kändes tungt att dra igång med en hårfin gräns mellan huvudvärk och migrän. Men hur det än är så måste man bita ihop så gott det går och hur det än var så gick det. Varmt och svettigt var det men barnen skrattade och hade det roligt så jag tror att jag lyckades trots min åkomma. Direkt efter jag var färdig så var det en hel del nyfikna barn som var framme och pratade med mig innan alla började packa ner för hemfärd. Vi drog oss tillbaka till min bror och lägenheten i Jakriborg där jag tog en halv-timme på spikmattan och vips så var allt bra igen, spikmattan är så fantastiskt bra mot massor av spänningar och åkommer. Just nu så sitter jag och dricker ett STORT glas rödvin med min sambo och min bror The Preast, barnen ligger och sover och Staffan Westerberg och Vilse i pannkakan rullar på tv´n. HEADBANGING is the shit!!!

Inga kommentarer: