onsdag 3 december 2008

FS Grafiska Den 29/11

Jag bokad för att underhålla Fredrik Svensson med gäster och anställda på FS Grafiska(http://www.fsgrafiska.se/). De hade hyrt restaurang delen på örestads golfklubb i Lomma(http://www.orestadsgk.com/index.php?id=5) Jag var lite sliten efter veckan som gått men när jag väl kom på plats cirka 17:00 och möttes av Fredrik som visade sig vare ett riktigt enrgi-knippe så piggnade jag till igen. Det hade byggts upp en mindre scen och både ljus och ljud var fixat, lokalen var extremt fin och anpassad till ändamålet. Gästerna började trilla in vid 18:00 tiden och vid 18:30 var det dags för ett riktigt fint och stort jul-bord. Det var bestämt att jag skulle gå på scenen i två omgångar så jag tänkte att det var lika bra att vänta med maten för min del tills jag gjort mitt första framträdande. Och runt 19:15 gick jag på scenen, det kändes lite tungdraget i början då kanske inte alla visste vem jag var och vad som skulle hända men efter ett tag släppte det och folken var med på noterna. Efter cirka 20 minuter på scen så tackade jag för mig och meddelade att jag skulle upp på scen igen lite längre fram under kvällen. Så nu var det även min tur att ta ett par varv runt jul-bordet och jag är väldigt svag för jul-bord så det blev nog ett varv för mycket med tanke på att jag skulle på scen strax igen. Nu när gästerna visste vem jag var så minglade jag runt lite och han med att prata med en hel del, under detta mingel träffade jag en helt underbart härlig kille/man vid namn Harry Bolt. Han drog en paralell att när han tittade på mig på scen så kom han att tänka på Tommy Cooper vilket jag själv inte kan förstå och tycker är en överdrift men det kändes ändå smickrande. Men han menade eller som han sa du visar att du är mänsklig och är en sån som jag och som kan göra fel och det är roligt att se. Han förklarade även att han sålde klockor(http://www.scandinavianwatch.se/)och att många kändisar bar hans klockor bland annat Joe Labero. Tiden gick och det var nu dags för min andra ingång klockan hade nu hunnit bli cirka 21:15 och gästerna hördes lite tydligare nu och hade fått mer spratt i benen. Allt flöt på fint och det hela slutade med den itusågade damen med en komisk twist i slutet och lags över tror och hoppas jag att både personal och gäster var nöjda jag vet att åtminstonen jag var det.Tack än en gång Fredrik, FS Grafiska och Örestads Golfrestaurang.

Inga kommentarer: