söndag 4 oktober 2009

Böckmans/Kanelbullens Dag Den 2/10



Hipp Hipp Hurra, Hurra Hurraaaaaaaa!!!!!!!! Då var det dags att fira kanelbullens dag vilken man knappt ens visste att den fanns. Detta skulle firas på Böckmans Bowling och Konditori i Bromölla. Både jag och min trollande vän Douglas kulle närvara under de 4 timmar som var utsatt för eventet. Douglas körde mellan 12:00-14:00 och jag mellan 14:00-16:00, när jag väl var på plats så satt Douglas och åt en fin smaskig nacho talrik. Det hade varit väldigt dåligt med folk sa han och endast 3 barn som vågat sig fram mot den lilla scen kanten. Jag skulle köra lite mingel fram till jag skulle på scen så under en timmes tid mellan 14:00-15:00 så han jag med alla borden där gästerna satt och fikade. När det då var dags för att gå på så var det ändå inte mer än cirka 30-40 personer i lokalen. Men det är likt en småstad som alla andra, företagen satsar och försöker och allmänheten gnäller och klagar på att det aldrig händer något. Men jag försökte att köra igång med mina 110% vilket kändes som att det funkade, publiken var med och barnen skrattade och hade kul. Jag körde en 1:a akt på cirka 10-15 minuter sedan gick tre sångfåglar upp och drog av ett par fina låtar. Jag gick på akt 2 med omedelbar verkan och hade inte hunnit slutat att svettas från akt 1. Likaså försökte jag köra 110%, jag testade mest nytt amterial och det kändes som om att mycket av det funkade, men det är alltid likadant med nytt material att det tar oftast lång tid att komma in i rutinen. Jag fick upp en härlig tjej som hette Thindra som ahde ett underbart skratt, hon fnittrade hela tiden och tyckte verkligen att det var skitkul att vara med på scen. Jag tyckte även att detvarkul att ha henna med på scenen. Efter cirka 15 minuter var även akt 2 slut och jag körde ett par snabba trick på borden runt om i lokalen innan jag packade ihop väskan. Och med en påse kanelbullar under armen och alla mina trolleri väskor så bar det sig hemmåt. KAKA!!!

Inga kommentarer: