torsdag 22 oktober 2009

Magisk Weekend Den 8/10


Upp tidigt 07:00 för att hämta With haydn och hans fru Nancy. Något trött men taggad inför den kommande magiska helgen körde jag för en tredje gång till Kastrup. Med min Brobizz i framrutan gled man förbi bommarna och ut över sundet. Det roliga var när jag stod där med Whit´s namn skylt och han kom så höll både han och hans fru tappa hakan då de sagt att de själva skulle ta sig till hotellet. De var verkligen glada och tacksamma över att jag hämtade dem, jag var lite orolig då jag hade min mammas bil och den är i det minsta laget, men allt fick plats trots allt. Whit har numera bytt namn och kör tydligen Pop Haydn istället men varför vet jag inte. Whit"Pop"Haydn är även Vice President på Acedemy Of Magical Arts på Magic Castle. Både Whit och nancy var roliga och snälla, men mest trötta efter en lång och tidig resa. När vi anlände till hotellet var det tänkt att jag skulle ha ett par timmar ledigt innan jag skulle hämta Richard Sanders men när jag stod och pratade med Gay Ljungberg så ringde hans telefon. Då blev Gay lite fundersam och frågvis och frågade mig när Richard skulle hämtas?????? Det visade sig att han satt redan på flygplatsen och väntade och jag fick lite smått panik. Jag vet att jag dubbelkollat hans flygnummer och landningstid då jag var på Kastrup en timme innan. Massor av tankar flög omkring i mitt huvud, hur skall jag be om ursäkt!!! Och så var jag där och gick fram till honom och inann jag hunnit säga I´m so sorry så hade redan Richard själv ursäktat sig 10 gånger. Det visade sig att han själv hade tagit ett tidigare flyg och därför blev det som det blev. Richard var en fantastisk människa att träffa, grymt ödmjuk och vänlig. Det visade sig att hans svåger berättat för Richard att han jobbat på ett hotell i Lund för många många år sedan och när de bägge börjat undersöka hotellet så visade det sig att det var just samma hotell som Magisk Weekend hålls på. Jag tyckte att det var kul att köra och knyta lite band med alla artister och hoppas att jag även gjort ett avstamp i deras liv på ett eller annat sätt. Efter jag lämnat Richard så var det raka vägen hem till Blekinge för att packa färdigt och göra sista förberedningarna inför själva försäljningen på mässan. I´m Moving On!!!

Inga kommentarer: