torsdag 22 oktober 2009

Magisk Weekend Den 9-11/10















Och så var det dags för självaste magisk Weekend, kl 08:00 körde jag och Jon mot Lund och hotellet. min kusin David var redan på plats sedan dagen innan då han hade kört lite mingel trolleri i restaurangen. Vi var framme runt 10.00 och satte igång direkt med att packa upp och sätta i ordning vår monter. Det är alltid lika svårt att få till det, speciellt på bordet då man vill få ut så mycket som möjligt utan att det blir en jäkla röra. Mitt upp i allting så vill Rich Bloch och Whit Haydn tillsammans med sina fruar göra stan i Lund. Först så fick vi köra och hämta Rich lecture notes som jag hade lovat sedan innan. Därefter ville de till bolaget och oj oj oj vad vi fick köra, gator var avstängda, vissa var omdirigerade, enkelriktat, inga pakeringar det var helt enkelt kaos. Till slut var vi tvugna att köra en bit utanför staden för att hitta ett systembolag där det var realtivt lugnt. Och vem sitter i kassan just i detta systembolag, jo en gammaml flickväns kompis som jag typ inte träffat på 10 år. Nåväl alla fick vad de ville ha, även jag :) Jag släppte av dem på ett av torgen inne Lund och körde tillbaka för att se hur det gick för David och Jon. De hade fått upp det mesta och när väl allt var på plats så gick vi upp på rummet för att ta en förstärkning :) Och skulle jag skriva om hela helgen så hade det tagit mig hela kvällen så kortfattat var det en grym helg med sena kvällar och upp tidigt ;( fredags showen var något sämre än vad den brukar vara men Kalle"Charlie Caper"Bersius var som vanligt grym och fantastiskt bra. Lördags eller gala showen kändes också något tunn, men bättre än fredagen i alla fall. Jag var även publik uppvärmare på Close-Up Session på lördgas kvällen och där hände ett litet missöde. En av artisterna trodde att han var färdig i ett av rummen så han hoppade över vårt rum vilket innebar att jag fick underhålla publiken över 20 minuter och vi hade blivit tillsagda att max köra i 5 minuter. Gissa om det var panik i huvudet på mig men nu så här i efterhand gick det riktigt bra då publiken var grym och med på allt. Alla artister under Close-Up Session gjorde jäkligt bra ifrån sig och det var en av mina topp 3 bästa Close-up Session någonsin. Tyvär så missade jag själv en del av allas lectures då försäljningen brukar ta den mesta tiden, och även försäljningen gick bra i år. Nu är det bara att vänta i ett helt år till...............!!!

Inga kommentarer: