söndag 25 oktober 2009

MAIF firande Den 24/10


Vaknade och förväntade mig inte det jag skulle få se när jag tittade ut genom fönstret, ÖSREGN!!! Skitkul och jag som skulle trolla på Stortorget i Sölvesborg 2 gånger, försat gången 11:30 och sedan 13:15. Jag visste visserligen inte om det skulle vara ute eller inne i tält så jag släppte det hela och började packa min väska. Väl på plats så såg jag ett tält och tänkte YES men det snabbt över till ett NEJ!!!! Det fanns ett serveringstält samt en ute scen med tak visserligen men folket stod utan skydd för regnet. Ja ha hur skulle jag/vi nu göra det bara öste och öste ner, men så fick jag den brilianta ideén att jag skulle köra inne i tältet där de ändå hade ansiktsmålning för barnen.Men nu så här i efterhand så var det inte så smart att köra min föreställning därinne.Där satt folk som drack öl och hade säkerligen druckit ett par öl hemma innan också, en stor värmefläkt som skulle värma alla besökare. Jag fick verkligen skrika för att göra mig hörd, där fanns heller ingen scen så jag fick slänga ihop ett par SJ pallar till en provisorik scen. Jag brydde mig heller inte om att köra min familje föreställning som det var sagt utan det kändes enklare att bara köra för barnen. Men efter cirka 20-25 minuter så var det gjort och halsen var näst intill slut. Jag tänkte direkt efteråt att nästa pass kör jag från scenen med headset oavsett väder, detta visade sig vara rätt koncept. Det var massor av folk med tanke på det ihållande regnet, alla var med och skrattade. Det enda som felades var applåderna men efter lite studering av mig såinsåg jag att publiken kunde inte appåldera med någon ordning då alla hade händerna fulla med paraply :) När jag väl var färdig och genomfrusen så gick hela familjen på fiket och tog sig en värmande kopp kaffe/te. I´m singin in the rain!!!

Inga kommentarer: