torsdag 22 oktober 2009

Magisk Weekend Den 7/10


Fast egentligen så börjar ju inte Magisk Weekeknd i Lund förräns den 9/10.Så varför var jag ute på turne den 7/10? Jo jag hade blivit tilldelad att ta hand om artist transporterna från kastrup till hotellet i Lund. Detta var min premiär tur över bron, alltså jag har åkt över på alla sätt jag sprang till och med över bron vid invigningen år 2000. Men jag har faktiskt aldrig kört över själv i bil, det är ett fantastiskt bygge när man kör och beundrar konstruktionen. Nåväl min första artist att hämta var Arthur Trace, sist jag besökte Kastrup så fanns där bara en terminal vill jag minnas och detta var väääääldigt länge sedan. Nu fanns där tre terminaler och jag hade ingen aning till vilken jag skulle. Det helade slutade med att jag parkerad vid terminal ett och gick till fots även igenom terminal två och till slut hittade jag rätt och det var i terminal tre som alla inkommande kom till. Så det var bara att gå tillbaka och flytta bilen upp till terminal tre, men jag var ute i god tid så jag han med det också. Sedan kom Arthur och han var en fantastisk öppen människa som glatt delade med sig av sin erfarenhet och historier inom magims värld, han berättade även att försökte sig på skådespelare karriär och läste teater. Om jag inte är helt fel ute så tror jag även att Athur fick en medalj placering under FISM 2006 i Stockholm, kanske till och med guld. Det tog ungefär 40 minuter mellan Kastrup och hotellet men med alla artister så kändes det som 10 minuter vi hade så trevligt och alla var så vänliga. Men väl på hotellet så hjälpte jag Arthur att få sitt rum samt att få upp allal hans saker och väskor på rummet, sedan ville han bara sova efter en rejält lång resa ZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzzz............ För min del så var det med omedelbar verkan tillbaka till Kastrup för att hämta Timo Marc och denna gång visste jag exakt vart jag skulle :) Samma sak var det med Timo, helt fantastiskt trevlig och givmild på alla sätt. Han berättade att han skulle ställt upp i Fism i Kina men hans saker hade inte kommit på grund av brandfarliga saker så han kunde inte ställa upp. Timo har vunnit de flesta och största utmärkelserna i Tyskland och han gjorde under galaföreställning sin magisk akt med en TV apparat och docka. När väl Timo var på plats i Lund så skulle jag kört en runda till till kastrup men då jag skulle träffa en bekant i Malmö för fotografering och filmning för min nya hemsida så fick min käre trollande vän Bengt"Mysco"Malmgren ta den körningen. Och då jag skulle köra igen direkt på morgonen så sov jag över hos min kära bror i Jakriborg. On The Road Again!!!

Inga kommentarer: