söndag 25 oktober 2009

Saxemara IF 60 År Den 24/10

Shit det var massor av jobb idag, först 2 gånger i Sölvesborg sedan till Saxemara IF på kvällen.För att vara en kille som inte gillar fotboll så verkar fotbolls klubbarna gilla mig för tillfället :) Jag skulle vara i Saxemara vid 19:30 men då min yngsta son var sjuk och hade spytt så var jag inte där förräns 20:10. Men det var ändå lugnt för maten hade blivit lite senare, jag hade haft kontakt med en kille vid namn Magnus Karlsson som hade styrt upp det mesta angående festen och min roll i det hela. Jag och Magnus träffades först vid en liten shopping resa i Tyskland där jag hade showat lite för honom och de övriga i bussen. Magnus är en rolig och härlig kille som lyckats styra upp denna fest på ett mycket bra sätt. Klockan blev 21:00 och det var nu dags att dra igång, mitt sedvanliga intron strömmade ut ur högtalarna och jag märkte att alla inne i lokalen uppfattade inte att det var något på gång. Då börjar tankarna flyga runt i huvudet, SHIT hur skall detta gå, är de lite för förfriskade, bryr de sig inte eller vad handlar det om. Men innan intror var slut så hade ljudstämmningen minskat i lokalen. Jag stövlade in och publiken var med i gången direkt. Vissa tyckte att jag skulle ha mick, men då det inte fanns headset så var det åter igen bara till att andvända stämman för fulla hals. Jag hade fått lite uppmaningar från Magnus vilka personer som var mer lämpade än andra för vissa moment och när vi väl gjorde enligt planerna så var det mycket uppskattat. Efter en cirka 40 minuters show så var rösten helt slut och svetten rejäl under kavajen. Jag lämnade en lokal där stämmningen var på topp och det hade varit kul att kunna stanna men då lill grabben var sjuk därhemma så ville jag helst hem och byta av barnvakten. Fotboll kanske inte är så dumt trots allt???

Inga kommentarer: