måndag 23 mars 2009

Conferanza Den 23/4

Idag var jag och besökte Bennie Pålsson och Peter Lundh på Conferanza( http://www.conferanza.se/ )i Hässleholm för ett litet möte angående ett eventuellt planerat jul-bord. Att planera ett jul-bord i Mars månad är lite nytt för mig men jag gillar helt klart killarnas stil och att vara ute i god tid. Det känns som om vi snackade samma språk och att vi kom och förhoppningsvis kommer att komma överrens för detta jobb och även framtida jobb. Conferanza ligger ute vid P2 som tydligen är välkänt för de som gjort värnplikt, själv vapen vägrade jag och har aldrig satt min fot på området. När jag körde in vid P2 så möttes jag av cirka 40-60 gående poliser och fasen vad man hoppade till, tanken blev direkt är bältet på, vilken hastighet kör jag i, vad har jag gjort för fel. Men det visade sig att de brukar ha övningar där ute och de var på lunch allihopa, Pusssst! Inte nog med att p" var fullt med poliser utan i det inhägnade området sprang det fullt med rå-djur som hade vant sig vid all rörelse där inne och de var inte alls skygga, så man kom rätt nära dem och det kändes lite ovanligt. Efter en lunch och möte så tog jag och Peter bilen för att besöka Östanå´s gammla pappersbruk och där det är tänkt att jul-bordet skall äga rum( http://www.pappersbruket.se/ )och jag hoppas verkligen att det blir av för dra mig baklänges framlänges vilka rejäla och colla lokaler där fanns. God Jul på er allihopa!

2 kommentarer:

Lars Noes sa...

Hej Marcus!

Jeg kender godt dine fornemmelser med politiet, men i Sønderborg møder man sjældent politiet...så!

Noget helt andet. Skal du til København i maj? Der er Nordisk Magi Kongres 2009 - du kan læse mere på www.magiccopenhagen.dk

Marcus Persson sa...

Vet ej om vi kommer till Köpenhamn men vi funderar på det och vi hoppas självklart att fallet blir så :o)