tisdag 3 mars 2009

Magnus Uggla Del 2 Den 26/2

Klockan 15:00 var jag och min kusin David Persson på plats i Lokstallarna i Karlshamn. Direkt träffade vi en annan trollande bekant som tydligen trollat för Magnus Uggla dagen innan och Magnus tyckte då att även han skulle komma för en prov spelning. Vi fick väldigt lite info och visste överhuvudtaget ingenting eller hur själva upplägget skulle bli. Men till slut började saker och ting röra på sig och vi blev upp ropade först, på en lapp kunde vi läsa att det var vi och fyra andra nummer inbokade. Sedan hade SVT gått ut i media och lämnat öppet för alla att komma men det verkade som om att inget nappat på det. Vi blev lite skakis då vi läste på lappen och det stod följande.
"17:00 Kusinerna Marcus och David Persson gör ett skit roligt(?)nummer där Joe Labero assisteras av Magnus Uggla.Och ber ni dem snällt så gör de säkert ett roligt party trick"
Vi tänkte vem fan har sagt att det skulle vara skit roligt, och vi hade ju inga party trick förberedda eller med oss :o(
Nåväl det blev lite stressigt och vi bytte om snabbt men fick ingen tid att ställa i ordning själva nummret för de ville ha en spontan känsla över hela filmningen. Väl på plats så byte vi några snabba ord med Magnus och sedan var vi igång med vårt nummer.
Jag gjorde en liten miss och avbröt min kusin i en replik men tror inte det märktes allt för mycket :o)
Och direkt efteråt så var det typ en pinsam tystnad på 5-10 sekunder och man kände att det här gick åt helvete.
Magnus är den första som säger något utan att avslöja något med nån ton.
- Ja, (paus)det där var ju roligt och ring inte oss vi ringer er.
Sedan växlade vi en del ord och kände på varandra sedan kom frågan om vi inte kunde göra ett party trick och David sprang och hämtade en kortlek och körde ett snabbt trick. Hade vi vetat att de ville se ett party trick så hade vi förberett något riktigt bra.
Vi fick inga svar utan nu är det bara till att vänta, min/vår känsla var att Magnus var en skön snubbe och glidare och visst vore det skitkul om det blev något.
Den 21 Mars börjar hela programmet men vi vet ännu inte i vilken del vi skall vara med i.
Nu måste jag gå på toa för, JAG MÅR ILLA, JAG MÅR ILLA!!!!!!!!

Inga kommentarer: