fredag 27 mars 2009

Soulfly på KB i Malmö Den 26/4

Kl 17:00 lämnade vi Sölvesborg jag och min kusin Stefan för att köra til Malmö och massera öron gångarna med en rejäl dos metal i form av Soulfly( www.soulflyweb.com ) Vi gjorde ett snabbt stopp i Kristianstad för att hämta två bekanta till min kusin som också skulle med. Lite låg lite efter tids schemat då vi skule gör aett stopp hos min bror för att hämta en genomskinlig neglijé samt ett par svarta lackskor i högklackat strolek 46. Faktum är att nu kanske ni undrar vem som skall ha detta och det är faktiskt jag. Inte för att jag hittat en ny böjelse att klä mig i kvinno kläder utan dessa plagg skall andvändas till en magisk och humor föreställning som jag och min kusin David har nästa vecka och just detta nummer kommer bli skitball. Nåväl in ibilen igen och full fart mot Malmö och restaurangen La Empanada som har mexikansk inspirerad mat. Där blev det en klassisk full utrustad La Empanada special, Nachos, Ris, Köttfärs, Sallad och ost därefter var det dags att dra till KB( www.kulturbolaget.se ) Där var vi exakt i tid för att förbandet skulle dra igång men de var inget vidare men de hade en cool trummis och duktig gittarist( www.myspace.com/incite1 ) Mitt i vimmlet på KB så ser och träffar jag en annan kusin, Anna som var där med sin kille Julle. Det blev en del snack och sedan gjorde Soulfly entré, i sin helhet var det bra och tungt men jag hade ändå hoppats på lite mer ös av front figuren Max Cavalera. Han verkade rätt slö och sammanbiten men de slängde in en och annan gammal klassiker från Max tid med Sepultura, de fick till och med in ett gammalt Slayer riff. 01:30 var vi tillbaka i Sölvesborg och i efter hand så här så var det helt klart värt det. ROCK ON!

Inga kommentarer: