fredag 13 mars 2009

Fredagen Den 13/3



Jag kan bara börja med att säga att det är Fredagen den 13:e men med allt som har hänt idag så verkar det inte som en oturs dag. Visserligen så är Fredagen den 13:e inte slut än just då jag sitter och skriver detta, så ta i trä och hoppas på att allt håller i sig dagen/kvällen ut. Dagen började mindre rolig med städning av hela huset men fanken vad skönt det är just när det är gjort, och så känner man sig så där mäktigt duktig. Efter det så ringde telefonen och ett nytt trolleri jobb kom in nu till på söndag. Därefter tog jag mig till en bekant för att läsa in lite text och snack som jag och min kusin skall ha till vår stora humor kväll Böckmans. Jag blev riktigt impad av min anonyma bekant som fick allt till att se så enkelt ut och cirka 1 1/2 timme senare var snacket inläst och redigerat till en färdig ljud-slinga. Nu skall vi bara lägga in bakrunds musik till snacket och det kommer bli så jäkla bra och roligt, kan nästan inte hålla mig tills showen. På vägen hem så hoppades jag på att posten kommit och att där låg ett besked från min a-kassa. Fallet med min a-kassa är som så att sedan jag blev arbetslös från mitt ordinarie den 3/1 i år har jag gått utan ersättning. Då a-kassan på grund av fel aktiga uppgifter inlämnade av mig tagit beslutet att mitt trolleri klassades som företag och inte en bisyssla och att jag inte var berättigad till ersättning från a-kassan. När jag senare pratade med dem och fick klart för mig vilka uppgifter jag skulle lämnat in från början så fick jag snabbt komplettera med dessa. Visserligen tog det tid att få ett slutgiltligt besked närmare bestämt cirka 12 veckor men just idag låg det där i brev lådan och där stod det följande "Din begäran om omprövning bifalles, du kan fortsätta att arbeta i din enskilda firma "Marcus Persson" och i handelsbolaget "Bernandos Magic" i samma omfattning som när du arbetade heltid tidigare samtidigt som du är arbetslös och får arbetslöshetsersättning" Det gråa och svarta moln som under dessa veckor legat över vårt hem och vardag har nu blåst bort och på något sätt känns det som om att något nytt börjar eller att man fått en chans till. Fredagen den 13:e får nog ändras till en turdag i min kalender framöver :o)

1 kommentar:

Lars Noes sa...

Tjaaa......trylleri tæller vel ikke som et rigtigt job i det etablerede system. Derfor mener jeg, at netop dit jobvalg er modigt......du er jo netop med til at gøre livet lidt sjovere for rigtig mange ved hjælp af dine tryllekunster......nu har jeg ganske vist aldrig set dig optræde, men jeg føler mig overbevist om dette alligevel. Keep Smiling - livet leves forfra, men forstås bagfra....!!